Monday, March 26, 2007

AM i JUST SECOND CLASS FRIENDS?


opppss..sorila ek...mesti korang boring kan dengan cerita memory sedey aku itu kunun......i need time to memorize that particular thing...almaklumlah benda ni aku hampir berjaya lupakan ...sampai aku tak sedar aku pernah sekolah kat semenanjung..hehehe...

that said....i will update the story later k...kali ni aku nak meluahkan rasa geram, benci...nak rasa nak menghanjengkan orang pun ada jugak...i know you all tired baca masalah aku ngan kengkawan ni....tapi this is my blog...my diary ..i can put what ever i want....saja nak meluahkan rasa ketidak puas hati terhadap dorang yang bernama kawan tapi treated me as just the second class...

i really dont understand them..why treated me me like i'm second class friend? dorang semua memang macam tuh... hanya bersama-sama kita pegi kelas and then kalau takde kawan dorang barulah nak datang kat kita......cesss

aku ader dua org member.....semuanya cam syiall..........(oppss tercarut....hehehe)..sorang ni si green itu lah..yang lagi sorang ni ..i just name him E.... tapi..dua-dua pun sama jerk....
macam ni...dorang dua ni ader kawan lain ....tapi tak sama course ngan kitorang....since ader satu semester kengkawan dorang pegi praktikal...so akulah yang jadi kawan dorang teman sana sinun...si green tuh lagila....ingatkan time kengkawan dier pegi praktikal tuh okayla...rupa2nya ada lagi sorang..mrasalah aku pada semester lepas di tinggalkan lagik.............

yang si E tuh pun sama gak, mentang2 kawan dier baru balik praktikal ...macam tak nak layan aku jerk.......entahlah....mungkin sebab aku ni jahat sangat kot...sampai aku di letak di kelas kedua....

kenapa aku tak carik member lain?...bukannya senang nak carik member lain......orang lain pun mesti rasa hairan pesal kita tetiba tukar clique ni kan.......lebih baik kita stay dengan clique asal...well.....believe me ...bukan senang nak jadik peramah and friendly..silap2 nanti terover acting plak...pas tuh dorang mula tunjuk muka "you-so-bitch-you better-shut-up-and go-away-from-me/us"....ni lagi susah.....

yang pompuan si S ni pun satu, janji nak bawak kluar nak hantar akak2 pi majlis dinner for last sem, aku pun siapla awal2 kan, pas tuh dah siap semua ..tetiba dia msg...."ko tak payah ikut sebab takut akak2 tu tak selesa ..aku dengan Z** jer pegi"....What the f*&**?...

aku rasa sedih tau dorang buat aku macam ni....bila nak mintak tolong ker..mintak ajar apa yang korang tak tau ker..nak mintak lagu ke ..mintak anime ker...semua aku bagi...but still dorang tetap layan aku macam ni.....

aku kengkadang terfikir...aku ni memang tiada dalam ingatan dorang sebagai kawan baik ker?
i need revenge!!!....so.....

aku tak nak ajar apa2 lagi kat korang.....

aku takkan hantar apa2 lagu lagi kat korang....
aku takkan hantar lagi anime kat korang yang aku susah nak download sampai 2 -3 hari
aku pun takkan bagi konsert af yang aku download dengan susah sekali dari tenet...korang carikla sendiri......

aku nak korang sedar betapa aku penting dalam hidup korang......(macamlah dorang sedar kan?)

At first when I see you cry
Yea it makes me smile
Yea it makes me smile
At worst I feel bad for awhile
But then I just smile
I go ahead and smile
~Smile-Lily Allen~


Tapi.....aku tak sekejam itu.....aku masih baik...aku still anggap korang macam kawan aku first class.....tapi....siapa tahu selepas ni apa akan terjadi.........maybe aku just baik....but slowly....when the hatred is glowing and start to fill in your heart...it will destroy everything...


that's all for now......

from: aku yang sangat geram!!!




8 orang telah memberi komen yang sengal!:

Unknown said...

huhuhu kesian dia ek...tapi kita ni macam senasib pulak ek..sebab aku selalu alami benda2 ni masa kat sekolah dulu...tapi, naik form 4, aku ambil pengajaran yang kita ni tak buleh baik sentiasa or else dipijaknya kepala kita...so, pepandai kita rancang strategi untuk kita mempertahankan diri kita dari dipijak..

FAIZUL said...

joey...
sama la kes kiter kan...
even skang ni pon...'
dtg bilik ak just nak main tenet jer...
x ker syiall tu...

ala joey x yah baik sangat..
sound ajer....
biar dorang tau.....

Mr. Arul said...

Joey,
Sorryla I cakap.. tapi I rsa you lembikla.. Kalu tak suka cakap terus tak suka.. buat apa nak pkir pasal orang. Sebab you tak cakap, tu pasal orang ingat you boleh diambil mudah. Lagi satu jangan hidup terikat dengan kawan2.. Be more independent.. Kalu rasa orang tu nak gunakan you.. buat apa berkawan dengan dia.. jauhkan diri.

Anonymous said...

everything bermula dr dalam hati... kiter berkawan biar ikhlas dan jgn berharapkan balasan... sebab tuh aku tak suke wujudkan "klik2" nih... nanti biler kiter takder kawan terpaksa laaa menyendeng situ sana sini... so better kiter kawan dgn semua org... tak perlu buat baik sangat sampai segala benda bagik nih... juz b nice with a simple hi or hello and bertanya khabar...

u dun need many fwens... coz one good fwen is only u need...

cukup lah seorang...


*sesi kaunseling legik kek dah nyer*

Joey said...

nakhiri...kengkadang bila kita tak layan dorang..kita pula disisihkan...

tru......teringin aku nak buat cam tuh

daffie....aku memang lemah kan?...i spend my whole time finding good friends.....you know what? that;s why i tolak matriks tapi pegi ambik stpm...i know saya bodoh...but situation here tak menyebelahi aku.....memang aku lemah

flavio-i'm trying to be nice..but i just can't

Anonymous said...

i like flavio alle's advice. i dont have many close friends and i am happy that i am highly self-dependent. of course sometimes people think i am a snob, but life is easier if we dont have to rely on other people too much. so be less dependent to your friends.

"the only thing you can depend on is you family" and YOURSELF of course. madonna lupa tambah tu.

AK said...

camni la joey, aku tak tau aku patut bagi nasihat ke tak, sebab aku pun bukannya ada kwan yang betul2 baik gila babeng pon... aku hanya banyak kawan...

one thing masa aku sekolah dulu, aku jadi macam ko la... merayu untuk di kawan, sampai kat matriks aku buat keputusan, lantak lah diorang aku tak mati pon tanpa diorang...

so apa aku buat, aku kurangkan kebergantungan aku kepada kawan2 aku... meaning kalau aku takde cd player ke, aku malas nak pinjam, aku akan usaha beli sendiri.. that rules applied to every inch of my life sehinggakan akhirnya aku bukannya yang dependent kepada diorang , malah diorang yang depend kat aku pulak...

aku tak cakap pasal benda je... maybe intelligent ke... kadang2 bila aku takde kawan aku jadi lebih smngt nak studi, supaya nanti aku tak yah la nak mencari mereka kalo aku tak faham pape... hasilnya, sekarang ni aku pulak yang dicari bila mereka tak faham apa-apa...

yang aku boleh cakap is, lantak lah orang nak cakap apa... dulukan diri kau dulu dalam setiap keadaan, walaupun kadang2 aku rasa bersalah bila buat cmtu... aku memang selalu nak dulukan diorang...

lengkapkan diri kau dulu... everything - material,intelligent, confident, sampai nanti diorang melutut kat ko pulak...

just a thought... apa yang aku lalui mybe tak sama dengan kau, so adapt la with the situation and do it your way...

again aku stress, aku just kongsi, aku bukannya pandai sangat pon nak cakap, i'm still learning to adapt with the situation, i just share with you, so maybe u can help me learn something too!

adios!~

p/s - tiba2 teringat lak cmna kita mula berhubungan, ko mula2 komen entry "friends" aku kan...

AK said...

huhu panjang macam entri kat blog sendiri..aku kan suka meraban! huhuhu

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .