Wednesday, September 13, 2006

aduh.....baru jer lepas cuti mid sem minggu lepas..baru dua ari...dah start sibuk ja...itula...suruh buat assignment tangguh2 ja...kan sekarang sapa yang sengsara.....
tapi...takkan nak buat assignment sengsorang.........hahaha..

ah....minggu ni agak lengang sebab byk lecturer cuti2 malaysia..amboi ngalahkan student lak..
yang tensen tuh..assignment + amali .......memang menimbun...terpaksa la kena siapkan...
baru-baru ini all in my class have to do the resume ....ala...resume untuk pegi praktikal...sapa yang pernah buat praktikal tentu tahu kan....yang ni pun masalah jugak...
ada kata ..kena ada ini....ada itu..buang itu...hishh..macam-macam la....padahal lepas sem depan baru pegi praktikal....untuk tempat praktikal tuh...kitorang kena letak 3 tempat pilihan.....bagi aku ...yang first tu aku letak kat tempat sendirila.........sama gak ngan tempat ke3...tapi aku letak no 2..praktikal kat kl.....wah..berani nampak...alah..aku saja cuba nasib...kalau dapat...aku pergi...hehehe...tapi kenala tengok bajet dulu.....hikhikhik
resume yang aku buat tak panjang ...ala2 dua muka surat jer..standard ler....ader kengkawan lain sampai maximum 4 muka surat...bila browse through his resume...wow.....budak ni memang aktifla dalam aktiviti kolej...jadi ajk sana..jadi ketua itu...uruskan itu ...uruskan ini...
Yang aku?...adalah seciput ja.........

ala...inilah masalahnya...bukan aku nak cemburu ke apa...tapi kengkadang tuh it's not fair lah for person like me or any other. pasal apa, memanglah sepatutnya kena competed kan untuk jadi ajk itu ker......ketua itu ke....
but the thing is when my college have program , dia hanya ambik orang yang dia kenal saja...i mean if you had been an ajk for something2 program la....sure org akan ambik you lagi jadi ajk program2 akan datang...asyik-asyik muka yang sama je jadi ajk....bukannya aku tak nak jadi ajk apa progam...cuma the program has started and the ajk already been listed down....so you just look their names on the notice board...ala...mcm..

mesyuarat untk program se**** mER*****
Ajk 2 berikut diminta hadir untuk mesyuarat....................
adalah nama2 familiar


so....perlukah aku nak merayu tergedik2 ..i need this job....hahaha....so lame!
tapi aku pun tunggu jer orang nak bagi jawatan kat aku...lagila ..............!
maybe they afraid to take new peoples as they don't know how they worked
ala...macam aku ni...kalau aku dilantik jadi ajk yang uruskan peralatan...surela aku tak tau nak buat apa....sebab mana pernah aku jadi ajk tuh........

so....berangan jerla...hihihi....lagipun bukan aku sorang saja yang seciput penglibatannya dalam aktiviti kolej.....ahaks:)

2 orang telah memberi komen yang sengal!:

ZaKiN said...

uiii..praktikal..!! takpe dpt kl pon ok aper... leh cuci mata kat klcc ..huhuhu..

Joey said...

aik..mcm tau je aku bubuh klcc ....heheheh

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .