Monday, June 18, 2007

BERITA YANG MENGEJUTKAN

Another week has passed, and here I am , sekali lagi nak update tentang apa yang berlaku this particular week. As I told you before, our supervisor from our college is coming to check on us Tuesday, and the one who came is Tuan Haji B****y ! (Why on earth do they send him to spy on us…duh!!!!!….)

Anyway, meeting ngan Tuan Haji (our supervisor) is not really bad….tapi yang agak tensen apabila he told us that our daily report need to be more specific…and we need to focus on one particular projects that we have to present…and I thought we just presenting what we have done in Practical…memandangkan orang yang menyampaikan berita ni is not favourable by both of us…terpaksa la tahan……..

The good thing is , and I never thought that he actually done that….he bring juicy gossip from the college!!..

Terkejut bila dengar ada member classmate yang tak pegi melaporkan diri untuk praktikal (hey…what’s up with you….kalau tak pegi praktikal tak bleh graduate tau…)…

Selidik punya selidik ngan Tuan Haji…aku tambah terkejut.. bukan apa aku kenal sangat ngan budak yang tak pegi praktikal tuh…

Kenapa pula dia buat macam ni? …in fact dia masih lagi ada kat kolej semasa kitorang sedang buat latihan praktikal sekarang..kesian juga ngan budak ni…nama dia F…apa yang dapat aku perhatikan..dia ni memang selalu bersendirian….aku selalu nampak dia pergi ke cyber cafĂ© seorang diri dan dia hanya akan balik ikut bas terakhir yang masuk ke kolej…..

Dia juga selalu tak pulang rumah..maksud aku orang lain time cuti semester…dia pulak tak nak balik…..nak duduk kolej..well..suka hati diala kan…lagipun mungkin dia ada financial problem..so mungkin payah sikit nak balik ….

Tapi yang hairannya, menurut kata Tuan Haji ….mak kawan aku ni terkejut bila pihak kolej hubungi keluarga dia…mak dia menangis…so kata Tuan Haji mungkin masalah peribadi keluarga kot…sambung lagi..dengar-dengar sampai polis datang ke kolej mencari kawan aku ni…..

Hmmm…apa motif aku nak ceritakan semua ni? Yalah..apart from I was shocked about the news …(tak menjangka orang tak pergi praktikal)…aku rasa kasihan sangat kepada kawan aku ni. Selama ni aku ingat, akulah orang yang selalu bersendirian dan I tends to do things by myself….tapi rupa-rupanya ada lagi yang lebih bermasalah

I mean selama ni pandai pulak dia menyembunyikan masalah dia dengan berlagak selamba….macam tiada sebarang perkara berlaku…tetapi di sebaliknya sengsara dan kesedihan di hati tiada siapa yang tahu..

Mungkin selama ni dia cuba menyembunyikan masalah dia….dan dia tak nak orang lain tahu masalah dia….ya…kerana aku juga tahu bahawa di kolej itu tiada siapa yang boleh dijadikan tempat meluahkan perasaan dan kesedihan….kalau kegembiraan, keriangan, gelak tawa…..sebut saja..pasti meriah….

Tapi semuanya terbongkarkan…sebab dia tak pegi melaporkan diri kat tempat praktikal. Because of that, he earns idiot points from me!..

Why? ….simply kalau betul dia nak sembunyikan problem dia..seharusnya dia mintak praktikal kat sekitar B jerk, tak payahlah jauh2 sangat…bila dah jadi macam sekarang sekarang…semua orang dah tau…bila semua orang dah tahu , you akan jadi bahan gossip dan umpatan…I mean sebab tula orang sembunyikan masalah masing-masing kan?...and sebut pasal menyembunyikan masalah ni…aku memang orang yang agak expertla…hehehe…I always acting super hyper active happy…and hanya kengkadang aja korang bleh tengok muka aku moody…hehehehe…


Walau bagaimanpun, aku tetap simpati ngan dia…aku juga tak mampu untuk membantu dirinya kerana aku tahu aku juga ada masalah-masalah tersendiri….seperti how I am going to be a proper guy…(I will bring up the matter next time…). Tapi apa-apa juga problem dengan family janganlah berpanjangan…. Terutama sekali dengan ibu bapa kita…Macam aku, walaupun banyak problem yang aku ngan parents aku ada…like when I’m launching ‘Don’t Want to Eat’ Campaign, or taking a taxi instead of my parents take me to the airport untuk hantar aku balik ke kolej( dorang dah bersiap-siap dah…and time my parents pegi restaurant for breakfast..aku pegi keluarkan semua my luggage and going straight to the taxi station)…just because they don’t give me what I want( yeah…call me childish or manja..I don’t care)..in the end ..aku tetap juga call dorang ..saja nak bagi tau aku dah sampai(jadi habit dah mesti call kalau dah sampai ke sesuatu destinasi) and cuti jerk mesti pulang rumah….just for the reason that I love both of them…and they love me ..no matter what problem that I have cause….oppss…apa pulak aku melalut ni…

In the meantime, these weekend aku terpaksa pulang ke kampung. Not my home..tapi kampung. I admit that aku jarang sangat pulang ke kampung…even time hari raya pun aku tak pulang ke kampung.. aku lebih suka duduk di rumah bersendiri…menonton televisyen atau bermain ngan komputer. Disebabkan aku jarang pulang ke kampung, aku berasa janggal pula terutama bila bertemu dengan almost all of my relatives…aku jadi kelu..tak tau nak buat apa …malah terasa bosan pula di kampung.. mungkin disebabkan aku jarang balik kampung(actually tak suka pun ..hehehe)..so hubungan dengan saudara-saudara ni tak berapa rapatla..lagipun aku sudah membuat satu tembok invisible ..sebab tu la rasa janggal sesangat..and I can’t explain how I feel selama beberapa jam di kampung (damnly bored)..itupun sebab sepupu aku nak kahwin(yang pompuan sorang ni aku rapat)…kalau tak memang aku tak pergi!!...aku lebih ramah ngan orang yang bukan my relatives!!!!! Lagipun manalah tau satu hari nanti aku plak yang nak kahwin….(hehehe) and aku cuma harap agar my parents dikurniakan usia yang panjang sehinggalah kahwin for the obvious reason that they can invite our relatives!!!(hmm..ntah hapa-hapa ntah)

Anyway, ..aku ada nampak seorang lagi sepupu aku yang lama aku tak nampak. He’s look handsome and segak not to mention stylish, compare to me.. I wonder why I’m not like him. ...........

3 orang telah memberi komen yang sengal!:

FAIZUL said...

btol kan..
kalo nak cari kawan gelak2 mmg senang..
nak cari tmpt luah perasaan mmg susah...
lagi satu...even nampak org tu cool ajer..dlm lagi merana agaknya,,,

AK said...

apa yang tersurat tak semestinya apa yag tersirat...

semua orang ada masalah masing2... semua ada rahsia masing2...

bezanya ada yang dapat mengatasi, ada yang sedang mengatasi dan ada yang masih terkapai-kapai menyelesaikan...

the base is, we know who we r, and we act like we r suppose to...

Mr. Arul said...

Hye Joey,
Still remember me?.. Well, Joey.. Kan I dah kata dulu, hargai apa yang kita ada sekarang. Kalu kita susah, masih ada orang yang lagi susah dari kita.. Take care ya..

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .