Saturday, July 07, 2007

AKU RASA MENYESAL………

Well, it’s time to abiskan practical…..and tiba dah masanya untuk balik mendaftar ke kolej…Result??..hmm..bolehlah cukup-cukup makan….yang penting aku lulus subjek susah yang bleh menyebabkan repeat..lagipun last semester have a lot of tough subjects compile together..making it the worse semester for this time la…

Apa yang nak aku cerita kali ni ek?...ohh…I just read newspaper lately. Tertarik sungguh dengan berita yang mengatakan bahawa ada pemohon lepasan matrikulasi/STPM/diploma tidak mendapat tawaran kursus berdasarkan lapan pilihan yang dibuat, sebaliknya di beri kursus yang memang tidak ada langsung dalam pilihan…out of choice!!

Sebagai senior(wakakaka…) aku salute ngan budak yang buat aduan tuh….harap-harap dia berjaya dapat tukar kursus ek..bukan apa….bila baca cerita macam ni, teringat pulak aku yang juga ditawarkan kursus yang dilelong. Maksud kursus yang dilelong ni adalah kursus yang tiada orang pun nak mendaftar tapi di beri kepada kita sedangkan kita tak buat pun pilihan itu. I’m mostly sure that daripada lapan pilihan yang diberikan..takde satu pun kursus B****** S**** B********* yang aku tpaksa ambik sekarang ni dalam senarai top 8 aku, nak kata aku pilih kursus yang susah-susah macam engineering atau medic, tak juga..yelah aku tau juga kebolehan aku sampai mana kan…..tapi akhirnya di beri tawaran yang lain….hampeh sungguh!!

Kalaula aku tahu yang kita sebenarnya bleh buat tukar kursus sebab dalam kita tak dapat mengikuti sebarang kursus daripada 8 pilihan yang telah dibuat dah lama aku nak TUKAR!! I don’t want to repeat again why I want to change my college as I’ve been explaining about it in my later post. (Mostly about friendsla…). SUNGGUH MENYESAL….and terasa sangat-sangat menyesal!!!! Sebab tak tahu and tak terfikir langsung nak buat perkara ni masa lalu. Mungkin ada yang kata tak guna menyesal sebab aku pun dah nak 6 semester doing that course and you have to move forward and terima saja kenyataan.

Tapi…I still can’t accept reality walaupun aku bleh maju ke depan tapi jauh di sudut hati tetap juga teringat tentang perkara ni…since we cannot turn back time to fix or redo what I have done…so regret is the best way to treat things like this…syukur juga kepada Tuhan sebab cipta perasaan menyesal ni….at least ada juga benda-benda macam ni…layan jer laaa…… so kepada budak tu..GOOD LUCK FOR YOUR EFFORT!!

Moving on, minggu ni ada something yang makes me…..well happy dan geram. Sebut pasal geram, tak tahu kenapa aku rasa geram sangat dengan bapa aku. I’m not telling what is the incident, tapi can he done the 'thing' without humiliating me and himself? Enough said bout this. Malas nak cakap lagipun ini benda yang susah nak diluahkan…some things are better been left unsaid….so….

Sebut pasal happy, I meet one person this week. Orang ni yang tetiba insist nak jumpa so…jumpa je la…sebenarnya aku bagi no. telefon kat kawan dia…but kawan dia pulak bagi my number to this person. Since I have a bad track records of meeting people as I fear of rejections, aku pun pegi jumpa orang ni tanpa meletakkan harapan tinggi that dia akan like me . I know about myself..

As I meet this person, wow…dia nampak muda, cute and good looking la..tapi umur dah 34!..btul ke ni??

Anyway, meeting with this cute stranger left me speechless, mulalah nak malu-malu kucing..tapi sebenarnya memang tak tahu nak cakap apa pun…..segan…..lagipun aku jumpa dia macam nak pegi pasar jerk..wakakakaka…..

Tapi dia layan saya dengan baik, and then this person asked me to stay overnight di rumah dia…since dia pun tinggal sorang…so I just followed this person la….
That night, aku ikut dia pulang ke kampungnya sebab dia cakap ada urusan mistik dengan pawang(bobohizan..katanyer)…rupanya pawang takde..so terpaksala singgah kat rumah makcik saudaranya sampai jam 1 pagi. Rasa terasing sungguh sebab sepatah haram pun aku tak faham apa dorang cakap…..dorang cakap pakai bahasa Kadazan…nah mampusla ko di sittew!!!

Aku cuma tersenyum-senyum kambing macam orang tak siuman….wakakakaka..sib baik aunties ni layan aku ngan baik juga….hehehehe…oh…they served me kismis yang telah direndam dalam vodka..to tell you apa rasa dia…hmmm…begini orang sabah cakap…itu kismis ada pahit-pahit sikit…tapi dia punya air itu memang manis..tertukar sudah rasa dia…..so it’s quite a nice indulgence actually..banyak juga aku rembat…hehehe…
Time ni barula menyesal tak belajar bahasa Kadazan …..wakaka..menyesal lagi…. Jam 1 pagi baru pulang ke rumah this person…lupa pula nak bagi tau..yang orang ni pandai masak… this person served me dinner and to tell you ..that dia punya masakan is quite a catch…bolehlah..agak sedap…..

I spent overnight at this person’s home or should I say apartment, and the next day dia went to work, I go home. Gembira sangat dapat jumpa orang ni. Cuma ada sedikit kekesalan, sebab I don’t take care much of my appearance these days ..selekeh and tak terurus..wakakakaka….kalau tak mesti dah tersangkut….OPPSSS!

Well..I just spent overnight sleeping di apartment orang itu..and nothing more. SERIOUSLY! Siap bangun awal lagik!!! And maybe lepas ni dia tak contact aku lagi…but I keep dia punya number in my hp just in case bah…

I still simpan gambar orang tu dalam handset…dia bagi gambar masa nak kenal sebab dia yang tetiba antar msg kat aku…and dia nampak cute for person yang dah masuk 30-an.

Oklah, that’s all for now. Minggu depan, aku dah ada kat kolej, so maybe bermulalah sesi lawatan muhibah aku ke sanan sinun …korang layan jerk ek!!!..nak harapkan GREEN? Ehehehe…rasanya lebih baik dia berangan lelaki ensem tengah ngorat dia..OPPS!!!


P/s – I’m fully awared bahawa ada dua orang yang sudah men’tag’ kan Joey. Ampun beribu-ribu ampun. Sebab sampai sekarang tak buat lagik dua-dua tag ni. Lagipun laptop rosak..so kerja tertangguh….tapi sekarang dah okay dan refurbished…(baru jer antar kedai…..). nantikan entri tagging-menagging khas untuk orang yang telah mentag Joey!!!!!!!!!!!!!

3 orang telah memberi komen yang sengal!:

AK said...

haa? motif tulis psl overnight umah org??? hahahahaha...

apapun hepi sambung sem balik!!! update byk2! rindu lak nak komen2 ko nih...

psl sony erricson ko tu! argghhh!!!! bengang sial!

FAIZUL said...

saty umah org/
slamat xkene culik..
da la dak ni cute miut...hahahaha!!

ala sal dak kene lelong tu..
mmg la bole tukar..
cam ak ni..mengada tukar akaun to business stady..lagi la sengal..hahaha..

tp x per..x yah la amik costing yg susah nak mampos tu..hehehe..

tgk joey..blog ko ak bukak dulu tau..rindu..

Unknown said...

Love is in the air kah???

Good luck on both ur love life and college years..:) Semoga berjaya!

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .