Friday, August 10, 2007

Confidence Level...and MAINTAINING It!


hmmm...hidup masih lagi hectic...dah tahun akhir ni ...makin busy lah pulak..sepatutnya dah tahun akhir ni adala sikit-sikit relaxation...ini...makin banyak pulak kerja


well...i already submitted my proposal... (after being rejected twice!!) and now i'm going to do the presentation of the proposal...sounds easy..doesn't it?


rasanya aku nervous jugak...maklumla nak berdepan panel yang semua nya pangkat Dr....


bila aku terfikir pun aku rasa seram....


ni yang menyebabkan aku hilang keyakinan ni...


sebut pasal keyakinan ni.....apa yang di maksudkan oleh benda ni?
(dalam bahasa inggeris confidence ...ek)


bagi aku la kan, confidence tuh macam satu kekuatan....



bila kita ada kekuatan ni...


kita tak berasa takut pada sesiapa....



kita juga berasa tenang dalam apa juga yang kita lakukan



kita tak peduli apa juga kata orang....lantak ko la



keyakinan diri ni penting....


ia membantu kita dalam menghadapi hari-hari yang semakin hectic ni....


tapi...



my confidence level.....


tak dapat nak maintain selalu kat atas



ada hari tinggi...ada hari rendah......



tapi biasanya...tak pernah mencapai tahap yang diluluskan....heheheh



kenapa ek...(dahhhh...mulala si Joey ni...........)



tak taula...




kengkadang aku tak berani ...macam ada ketakutan dalam diri




misalnya...ada sestengah member terutama my classmate...there's a barrier ...takut pulak nak bercakap dengan dorang



kengkadang tak tau nak cakap apa........mungkin sebab tu kot dorang lebih mesra and bleh gurau senda ngan green and E




aku cam tak brani plak nak lebih-lebih mesra ni....takut jadi lain(oppss.....itu rahsiala!!)




nak kata aku sorang yang tenang...hmmmmm....



kelam kabut adala....wakaka




one thing that I admire from Green....





dia punya konfiden level superb!!!!.....



he can talk to anyone, dia bleh buat apa saja , and dia langsung tak peduli ngan kata orang..mana ko nak dapat this high confidence level .....


yang aku...bleh ke nak dapat confidence level sebegitu...


maybe sebab i still peduli ngan kata-kata orang...


orang kata aku macam ini..macam itu....terasa dalam di hati...



sebab itu i'm afraid to open up ....



jadi...






macam mana nak tambah confidence level?

the most important...cam mana nak maintain high confidence level tuh???

1 orang telah memberi komen yang sengal!:

Anonymous said...

cmner ak??

green x sekonfiden c gyna..kan??

ahakz..so

blajar laaa dr gyna..

ihik

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .