Wednesday, October 03, 2007

MERAPU RAPU

Aku teringat salah satu dialog skrip yang telah diutarakan oleh Mary Alice Young, salah satu watak utama yang telah dimatikan pada permulaan musim dalam rancangan Desperate Housewives.

Aku sangat menyukai rancangan ini. Mungkin aku tak lagi mengikuti perkembangannya, disebabkan jarang menonton televisyen dan masa tidak mengizinkan. Siapa sangka kisah suri rumah yang terdesak untuk meneruskan kelangsungan hidup menjadi tontonan hangat di seluruh dunia.

Menurut Alice (yang bercakap dari kubur) mengenai rakannya si Bree Van de Kamp dengan jirannya Mrs. Huber yang lebih kurang begini bunyinya

" No matter what you do................, no matter how hard you try.............., the grass ........is always greener .......................on the other side"

SORRY.MERAPU.

6 orang telah memberi komen yang sengal!:

:: cheezzy cheese :: said...

dh lama tak layan cite DH ni.. sbb only season 1 jer best.

Ejaylicious said...

Satu harapan membara dan menyala..kan menyinari perjalananku..

Aku tak tengok sangat la siri DHW...tidak desperate kah aku? motif soklan

Anonymous said...

bukan merapu, betul.. the grass is always greener on the other side.. tapi aku tak makan sayur, so green or not green, aku ok je, haha..

Anonymous said...

hurms...
teringat lagu TRAVIS - SIDE
cuba dgr :)

*tumpang lalu*

-d0ne-

.:rainbeau:. said...

tumpang lalau ek tuan umah...
br tejumpa umah ni...senyum seniri baca post ni...

bkn merapu,...mmg banyak greener grass out there;tepulang kita jek nak cr tak..

teddybearhijo~ said...

"saya suka kalau awak baca and komen.....hehehe"

ade ek natang itu? bau pasan...
hum2...

apekah ini? tatau, me xpnah tgk desperate pon... hum~

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .