Saturday, February 02, 2008

OTHERSIDE

Anyway..I finally in the otherside...My feelings right now?...Happy and excited ...Banyak benda yang buatkan aku teruja di sini. Lebih-lebih lagi apabila aku melihat 'orang itu'. Persoalan yang membelenggu minda semakin lama mula terungkai. Walau bagaimanapun..hati masih sedikit keliru. Tapi itu tidaklah mengganggu kegembiraan secara keseluruhannya.


First time ke sini, aku curiga..adakah benar aku akan ke sini atau ke sebuah negara yang jauh berdekatan India iaitu Bangladesh. Yeap..bersama-sama aku ada berpuluh-puluh orang Bangla sedang menaiki pesawat. Makes me wonder pendatang asing sekarang semua dah advanced. But tagline semua orang boleh terbang itu memang sangat sesuai agaknya. Nasib aku tak duduk sebelah Bangla. Kalau tidak, terpaksalah aku menggunakan kemurnian jiwa marhaen aku dan komunikasi skill ala-ala Miss World untuk berbual....and believe me it's not comfortable. Sementelahan pula aku seorang yang mudah melemparkan senyuman... mesti bangla ni nanti terkesima dengan aku...opsss....


I have seen a lot of new things here. Baru aku sedar aku sememangnya seperti rusa masuk kampung. Terkebil-kebil melihat pemandangan dan situasi sekeliling..semuanya menyedarkan aku bahawa aku masih lagi tidak begitu advanced..malah agak jauh ketinggalan.Tapi aku rasa gembira dan suka kerana kehadiran aku di sini disambut dengan cukup baik dan mesra oleh kawan-kawan 'orang itu'. Sekurang-kurangnya..dengan penerimaan mereka itu mudah untuk aku menyesuaikan diri dengan mereka.

Rasanya...itu sahaja buat kali ni. And I really feel something now.

"Belum pernah..............Ada.................Getaran Sebegini................"

I bet most readers know what it is... :)

19 orang telah memberi komen yang sengal!:

AK said...

erk..
lagu tema aku dimainkan d situ...
siapakah gerangan????

Joey said...

ceit..motif itu lagu ko sorang jer...

perasan..wakaka

Belladonna said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ntah leer....sapelaa org itu kan???

bgtaw laa joey..

Anonymous said...

hahahaaa..
situasimu memang difahami~
sangat2 difahami~

jadi, bahagiakah?
kuikuikui

aria ayumi said...

hehe. tingat entri kite yg lepas, pasal mat bangla. :p

btw, slalu2 lah menghepikan diri ye. elok utk kesihatan gak tu :D

feel sumthing? ape yek?

FAIZUL said...

weit!!! slamat ak x reply ala2 juwang kan..baru terkesima jap der org nak kenal ngan ak..rupanya ko!! aiseymen..kat shah alam yerk..mai la dtg bangi..wahahahah!!

hohohoh..luv is in the air...chill bro! maju x the otherside??? * blagak giler..

Amirul Idham said...

adakah jiwa ko bergetar melihat bangla di dlm plane?
hehe...
sape org yg kau mksudkan tu, bg la tau...

Anonymous said...

wohooo.. mood hepi jiwang2..
sgt best ni. congrats everthing going well..
mm, bile kali trakhir ku mngalami rasa itu?hahaha.. entah le.

Dina said...

ok ok...meh sini akak teka...ni mesti joey pegi umah girlpren ni kan....tu pasal hati sedang berbunga chenta nih...

anyway, klu betul ur in luv, akak doakan agar berkekalan & hepi selalu...

Anonymous said...

i am completely lost. been busy these days.

so whats up? joey lari sama bangla ke?

:: cheezzy cheese :: said...

va va va... kemain lagik budak joey ni tau.. kata nk turun kl.. sape kah gerangan ittew joey?? kuang kuang kuang...

Joey said...

miss arasis..i am madly in lurrve....hehehe

kak dina..just one thing...think unusual..hehehe:)...

ko kan bayau..barulah nak tunjuk diri kat sini....so bila nak belanja aku nih???


kak yanz....boleh....kalau kak yanz suid jumpa dan belanja saya makan...i'll tell everything...hahahahahaha...tak caya ..tanya kamal and pejul...kan..kan....hehehehe

Mak Su said...

alamak, mak su tak leh teka ler

Anonymous said...

aicehh.. pngakuan die!
uwaaa..nak madly in lurve gak.
jeles ni..takde mamat mlayu, mamat pun bangla pun..isk, takmo la.hahaha..

Mr Final said...

woh.. joey sombong seyh... dah ade kat KL jume aku pon x nak... huu~.. mesti kes esek terlekap ngan 'orang it' aja.. :P

kevin christ said...

x sabar nak dgr kisah malam pertama.. oppss..

Mr Final said...

mlm pertama.. greenn? iuuiuhh.. huhu.. green dah bocorkn rahsia.. menanti pasti jwpn joey.. uhuk2

Hujan Malam said...

err..sbnrnye awk g mane?hehe

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .