Tuesday, June 30, 2009

BERSENDIRIAN

Eiii...keluar sorang-sorang ajer?

Tengok wayang sorang-sorang ...best ker?

Mana kawan lain? Ajaklah .....


Respon - respon yang biasa di berikan bila orang tahu aku pegi shopping, menonton wayang atau tengok konsert bersendirian. No, ini bukannya kesunyian. Ok, hipokrit sungguh.

Adalah menjadi kebiasaan bagi diriku untuk melakukan sesuatu perkara bersendirian. Suatu ketika dahulu, aku pernah mencatatkan bahawa aku kesunyian perlukan teman untuk bersantai dan melepak bersama. Sehingga kesunyian memakan diri, menjadikan segala pandangan aku pada dunia adalah sinis dan negatif.

Namun , di saat ini, aku bagaikan menikmatinya. Tiada lagi resah dan sedih di hati, malah kadang-kadang aku berasa gembira pergi menonton wayang bersendirian (sebagai contoh). Mungkin dulu, terdapat faktor - faktor yang menyebabkan rasa gembira semasa keluar bersendirian tidak mencapai tahap optimum(lokasi, wang dan sebagainya). I just realized that if you waiting for somebody to be hang out with, you'll never experience the fun and excitement of the world. Which is exactly what I do.

Well, kesunyian memang ada. Apatah lagi melihat orang ramai berkawan-kawanan menonton konsert bersama-sama sambil salah sorang menjadi tukang tangkap gambar.(Opps!!). Aku bukannya tidak mempunyai kawan. Tapi jalan yang dipilih oleh kami masing-masing sudah berlainan arahnya, dan sebagai kawan kita tidak harus memaksa mereka bersama-sama mengikuti jalan yang kita lalui.

Walau bagaimanapun, I'm enjoying the moment I go out alone, but dont worry, I would love to make a friends with everyone(even go out with you), jika ada peluang dan kesempatan :)

6 orang telah memberi komen yang sengal!:

farish izaryl @izreez said...

rizz pon suke je kua alone..lg byk choice nk g sopink kan..hehehh klau bwk mber kan xlarat nk follow

Amirul Idham said...

aku pun slalu kluar sesorang gak...
tapi tgk konsert x penah kluar sesorang lagi...
klu tgk wayang tu dah biase dah...

:: cheezzy cheese :: said...

ehh beshh apa sumtimes kuar alone?? im doing da same thng too.. bkn ke sumtimes its good to be alone? x salah pon.

b0b0y said...

sometimes ok kluar sorang... but sometime kita akan jeles tgk orang berpasang-pasangan.. and bermember-memberan..hek3

b0b0y said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

It's nice to have a time on your own sometimes tapi mak ni satu je lah, sangat tak berapa gemar kalau kuar jalan jalan, sensorang.... sebabnya, sapa nanti nak snappy snappy gambar mak tengah posing ayu???

**ampunsssssssss!

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .