Thursday, January 20, 2011

Kau Yang Buat Aku Green With Envy!!


Ok, I get it. Everyone have problems. But sometime rasa macam comparing me and you, KAU nampak sangat tidak bersyukur. Tapi, still aku tak faham. Mungkin sebab dia mematuhi syariat Tuhan, hidupnya nampak preppy dan baik, tidak seperti diriku yang bergelumang dosa.(Sembahyang pun masih tak cukup dan malas)...

Entahlah. At least, annoying mana pun KAU, kalau dibariskan semua batch kita untuk pilih antara aku dan kau, pasti mereka memilih kau kerana aku tahu aku unpredictable. And senang buat orang menjadi annoying. Unlike you.

You dont have to struggle like me, you have a very good degree (campak kat mana pun pasti ada syarikat yang nak ambik), and you dont have to think to pay everything but your damn car loan!!!

Even sebelum ko dapat this job pun kerja you dah ok kan?

Aku I'm green with envy. Sangat green with envy. Sampai macam nak marah sangat Yang Di Atas Langit.

Tapi takpe. Aku rasa tak perlu dicoretkan lagi. Mengatasi rasa envy, hanya jauhkan diri dari orang yang dicemburukan.

6 orang telah memberi komen yang sengal!:

Anonymous said...

hei fren...just be urself...dia adalah dia,rezeki dia,tiada guna utk compare sbb nasib kita ngn dia tetap berlainan,setiap owg juga ada kelebihan dan kekurangan masing2.Caiyok!! teruskan perjuangan walau pe yg terjadi.Just be urself itu yg penting, usah compare lagi...sbb mereka bukan bg duit@ makan kat kita pn... : )

Joey said...

yer inchek R....kata kau memang betul.

Aku pantang tengok orang Kaya@bernasib baik mengeluh nasib dia macamlah dia malang sangat.

P/S Aku ditriggerkan dari kenyataan dari wall FB beliau.

teddybearhijo~ said...

joey. yoh! gambate kamo. (^^)"

NUke_Rude said...

chill lah bro!

Joey said...

nuke.. hahaha..biasalah kegeraman melanda..hihihi.

Joey said...

Teddy! Dah lama tak nampak kamoooo...

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .