Friday, March 18, 2011

Busy!


Apa maksud busy eh sebenarnya? Dalam bahasa melayu, busy itu sibuk. Mengikut pemahaman saya, sibuk bermaksud banyak sangat benda/kerja/perkara yang hendak/kena/sedang dilakukan.Semua orang pernah berasa sibuk. Busy itu sampai tak boleh nak melayan benda-benda lain disebabkan konsentrasinya dalam perkara yang disibukkan.

In my opinion, akulah orang yang memang tak sibuk. Aku tak tau kenapa aku rasa aku paling tak sibuk. Sebagai contoh, kalau orang lain semasa kerja di office sentiasa sibuk dengan paperwork and laporan and everything, aku pula boleh bermain games. Adakah aku memang takde kerja? Maybe. Aku tak tau kenapa aku ada masa siap main games lagi di offices sedangkan orang lain macam sedang buat kerja dengan sibuknya. Sebab bila aku tengok orang lain, semua macam sedang buat kerja. Teringin aku nak pakai Cloak of Invisibility and then aku nak duduk kat tempat Budak Kechik nak tengok adakah dia betul-betul sibuk bekerja atau sama ajer macam aku.

Entahlah. Maybe ada sesetengah orang bila dia busy, dia memang tak boleh buat benda lain. Minda dan emosinya semua tertumpu pada perkara yang disibukkannya. Ramai juga orang kata 24 jam tu tak cukup sebenarnya. Busy bebenor eh orang tu. Aku plak rasa macam terlebih jer 24 jam tu. Nampak sangat takde benda nak buat kan?

P/S Sekali sekala teringin nak busy. Busy sampai tak sempat nak menjenguk FB and blogwalking. Tapi, aku rasa busy macam mana pun, aku still bleh buat kedua-dua benda di atas tambah dengan bermain games lagi. Eh, maksudnya aku tak busy lah kan?

5 orang telah memberi komen yang sengal!:

Anonymous said...

mmg pun...he..he...mmg ko tak bz

Mr Final said...

hahaha... syiokkk nyee die! *jeles*

Joey said...

rashid..ha'ah la kot...

fifi..syok tu memangla...kadang-kadang bosan sebab tak tau nak buat apa

Mr Final said...

gi kacau org lah~ hihi

Joey said...

Hahaha...takde orang nak dikacau :p

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .