Monday, November 28, 2011

Jadilah Diri Sendiri!

Ada ramai di dunia yang indah ini suka kata jadilah diri sendiri. Be who you are. Memang, diakui harus menjadi diri sendiri, bukan sesiapa pun. Kadang-kadang menjadi diri sendiri susah. Bergantung kepada apa yang anda mahu. Kalau anda jadi diri sendiri seadanya, dan masih ramai yang menyukai anda, tahniah! Anda mungkin antara mereka yang hidupnya oh so glamorous intrend!!

Tapi apa pula berlaku jika anda jadi diri sendiri seadanya, dan orang masih tak suka? Wouldnt it be right to change the whole everything? I bet most of you akan kata lantaklah, peduli apa orang lain. Which I believe, orang yang kata macam itu adalah mereka yang tergolong dalam golongan yang disebutkan dalam perenggan pertama itu. Dan tidak ramai yang berada dalam golongan kedua yang lebih awkward, sedikit terasing dari orang yang biasa.

Bila kita nampak orang lain lebih baik, sudah tentu ada rasa cemburu. Dan kita bertanya kenapa dia menjadi diri sendiri, dan disukai semua orang. Rasa cemburu tiada salah, asalkan kita tidak melakukan apa-apa yang tidak sesuai untuk melampiaskan rasa itu. Menjadi diri sendiri dengan berubah mengikut keadaan, itulah yang cuba dilakukan.

P/S Nampaknya, Blake sudah keluar dari list, dan I'm welcoming Damian(subject to change accordingly) to replace Blake. Whatever it is :)



4 orang telah memberi komen yang sengal!:

bukankosong said...

setiap owg ada keistimewaan yg belum tentu owg lain ada

y kamoo masih begitu dan tidak maju?

sbb kamoo asyik berfikir begitu

cakap senang tp nak buat susah

tak cuba tak tau, actually kalau mencuba pun tak rugi apa-apa

last but not least, bertindak ikut keadaan, depend on

Akhiri dengan tawakal dan syukur

DIA bersama kita, apa susah

:P

sYukCurz said...

hum.. dat was really hard when you want to be yourself tapi orang lain tak suka.. dan nak kita jadi mcm ini, mcm itu. hum.. mcmana nak buat?

i'm trying to improve myself tapi susahla nak jadi lebih baik.. and still i have too, Its for our own guds.


Love me for who i'm, not who you want me to be.

NUke_Rude said...

it's good that u observe.

Joey said...

thanks :)

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .