Friday, December 02, 2011

Sudut Pengharapan!

Aku sedar bukan mudah
Untuk mengejar mimpi indah
Pernah suatu ketika
Dulu kupunya harapan besar
Kini aku tak pasti
Dapatkah ku miliki


Kadang-kadang, bila kita mengharap benar sesuatu, apabila ianya tidak benar-benar mencapai at least the minimum target, kita pasti berasa sedikit kecewa. Meskipun sudah kita semaikan di hati kita, jangan terlalu mengharap, besederhana dalam pengharapan, tetapi hati itu bukan mudah untuk dipujuk. Jauh di satu sudut yang terpendam, harapan yang tinggi itu masih ada. Cuma mungkin apabila kita berjaya memperosokkan perasaan tersebut, maka luka kecewa yang ada tidaklah terlalu dalam. Masih kecewa, tapi sedikit.


Apa harapan saya sebenarnya? Biarlah dipendam. Cuma apa yang saya boleh bagi tau adalah saya benchmarkkan seseorang sebagai the greatest desire I want to be.


P/S Dulu saya pernah tulis di sini, malah pernah berkata bahawa hope, when you dont know, is the best lie in the world. Memang. Masih lagi saya berfikiran yang sama.

2 orang telah memberi komen yang sengal!:

NUke_Rude said...

:) chill.

hope is risk.
hoping is risking.

Asrul "iLham" Sany said...

kalau berharap saja tak boleh,

have to fight for it :D

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .