Tuesday, February 27, 2007

KOSONG.......................

hmmm...i've been busy lately...with tutorial and lab assignment yang aku tak sentuh langsung sepanjang minggu lepas...so...minggu ni aku terpaksa berusaha untuk menyiapkan kesemua tugasan walaupun sebenarnya aku masih belum buat lagi tutorial itu.......opsss lupa lak kerja rumah kira-kira subjek antara tersusah pun aku tak buat lagik.......nanti2 jerla aku buat....

aku tak tau apa nak cakap...seriously i feel empty.....kosong....perasaanku jadik hilang....
i know that......when i'm selalu cakap and buat lawak merapu.........pre-made laughing.....


kehidupanku yang kosong.......yang tidak tahu bagaimana hendak ku isikan kekosongan itu........
aku rasa sungguh down sekali.....sedih...tapi tidak tahu bagaimana hendak meluahkan kesedihan itu.....rasa geram.....namun tidak dapat diluahkan.......rasa sayu......tidak dapat dilampiaskan.....
semuanya bagaikan kosong....

aku sendiri hairan bagaimana aku begitu tabah sekali ..dapat menjalani kehidupan sambil kegembiraan palsu yang menghias luaran diriku ..........................

aku sendiri tak tahu...mengapa aku sebegini....aku bagaikan lemah......malah ku rasakan kehidupan ku sehari-hari di kolej ni cuma bagaikan robot yang tidak berperasaan ...........cuma jasad yang bergerak ke sana ke mari ......tapi jauh di lubuk hati ku kosong.......

kosong yang akhirnya membawa perasaan marah, geram , kebencian....segala-galanya......
wanna sms someone......tapi tak tahu siapa yang nak di sms......
nak jumpa member pun.....lagila.............



i am sad and i'm feeling empty

and...............aku nak menjerit......tapi tiada suara yang keluar dari tekak.......................
nak beritahu seseorang on how i feel..............langsung tiada orang yang mendengar dan bisa menyimpan sebaiknya..........

that's all i want to say................... : (

Tika keheningan aku bagai dibuai
Dinginnya malam yang panjang
Tika kegelapan sayu unggas berdendang
Mengubat hati yang rawan
Bagaikan dinginnya malam yang suram
Begitulah diriku diibaratkan

Dalam kesamaran ku rempuhi ranjau
Biarpun payah ku teruskan
Siapa memandang tidakkan ku hirau
Biarpun pedih ku tahankan
Jamahlah bintang
Beri daku sinaran
Semoga hati ku cekal

Akan ku teruskan walau harus ditelan
Seribu nista di tangan

Terbanglah hai unggas bebas di awan
Agar kan tercapai sinar gemerlapan

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Hanya padamu ku serahkan
Apakah kan ada ketulusan jiwa
Yang menilai ku seadanya

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Hanya padamu ku serahkan

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Ku pasrah padamu Tuhan
Tuhan......

4 orang telah memberi komen yang sengal!:

Adit Iezwan said...

Sabo je bro...biasalah kehidupan sebagai seorang pelajar..saya pun pelajar sambil bekerja gak... lagi tension...

Adit Iezwan said...

Sabo bro...biasalah kehidupan seorang pelajar...saya pun pelajar dan bekerja dalam satu masa...lagi kebingungan..

Irwan Marcello said...

sabaq laa beb... aku pun pernah kena sindrom "bohsan bohsan bohsan" iniey... cam tatau nak wat apa... kerja selambak tp jiwa kosong kan... tetiba rasa nak nangis tetiba nak meraung2...

tp luckily... aku ada org yg dipanggil "teman" yg selalu bg kata2 semangat...

so, gal... jgn bermalas2an noh... wat kerojer elok2... think of ur future... jika detik ini kite malas... nanti kelak kite akan teringat kembali... "alangkah baik nyer time tuh aku buat and study betui2"

*matilaaa kaunselor jemputan tak bertahiliah... *laaaaaaaaaariikkkk :P

Anonymous said...

kosong.....macam roti canai kosong tue ke...?? (lapa lah pulak...)
heylo...belajar lah lek lok... just pass ape ke bende yg ko ngah study tue... nnti kene kick tak sudah2 nyesal... kerje umah gie buat gieh... tak siap kene spank ngan i...okeywh..!!

tak tau nk sms sape...?? sms i keyh...kalau nak sedih tue sekali sekala takpe...tapi kalau selalu... boleh menambah kedut di muka taw... nnti tak chanteek...kan uolz kan...???

::redZiaf::

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .