Monday, September 10, 2007


Nuit D'Amusement.......



OK...this is going to be load of photos also...

and this is going to be fun.....

The trip to Bako National Park is already ended, but why I'm stuck in Kuching for almost a week?

Sebenarnya macam ni.....trip to Bako National Park actually organized by one of the subject that I've taken for this semester....

There's another trip to Sematan(yang ni extra further dari Kuching...bak kata green..hujung dunia) for another subject that I've taken for this semester...so.....entah mengapa...semuanya nak buat trip time cuti-cuti nih....

so...lepas trip to Bako National Park...me and some of my friends (including si A***A and laki tuanya itu)...terpaksa stay one night in Kuching....sebab nak tunggu the second bus yang juga bawa budak-budak kelas yang ambik subjek tuhhh..

Kami telah di'tendang' keluar dari bas...wakakaka....so si green yang tak ambik the subject terpaksa pulang dahulu.....

mula-mula, aku rasa sedikit uncomfortable....tatau nak tinggal kat mana, adalah member ni ajak aku tinggal kat rumah gelfren dia, tapi aku menolak.(Yelah...aku bukannya rapat sangat dengan dia...tak mau aku jadi kera sumbang kat rumah gelfren dia.)

Akhirnya, kitorang decide nak stay kat hotel beramai-ramai.....

Malam tuh...aku tak tahu nak buat apa....

In the evening, adalah kan orang ni ambik kesempatan pegi jumpa orang....sempat jugak la makan kat McD(thanks sebab belanja ya..orang itu)...

lepas tuh ...orang itu dah nak balik...busy katenyer...so aku pun terawang-awang sendirian....tanpa ada arah tuju....

dengan sendirinya.....tangan menekan-nekan punat handset ....

"wei...korang kat mana?"

sebentar kemudian handsetku berbunyi...

"kitorang kat Kbox ni..kat bangunan colour2 tuh..jom lah datang cepat"

dengan segera aku melangkahkan kaki.... deras... menuju bangunan yang berwarna-warni itu (nama bangunan tu adalah Medan Pelita...aku baru jer tau...si E bagi tau aku)


dan........di sini bermulanya Nuit D'Amusement.....

and it's consider weird actually...sebab aku tak pernah dengan dorang ni...tapi disebabkan dorang ni sentiasa layan aku dengan baik dan sentiasa tunjuk muka yang happy jerk...so what the heck?

betul-betul tak sangka.....so siapakah mereka ini?

mari kita berkenalan dengan mereka...opsss..sebelum itu...jangan ada plak yang nak ganggu dorang ni....dorang ni 'hot couple' katenyer..start dari semester satu time orientasi lagi rasanya...wakaka

introducing....



Amal dan Sidin...wakakaka...gambar ehsan Abe Hijau......


HEHEHE....sampai jerk kat K-bOX...terus rasa gatal nak ikut sama menyumbang vokal...wakaka....malas nak citer..tengok gambar ajerla...ek


time aku datang..pakcik sidin ni tengah menghayati lagu katenyer.......hehehe



kesian dengan dua penonton ni..terpaksa dengar suara Pakcik tak sampai high notes...wakaka



aduiina...disebabkan terlalu 'best' nyanyian pakcik Sidin...aku pun jadik sengal


..jeng..jeng..jeng...for the first time...beta nak menyanyi di khalayak ramai.....duh..adakah patut si Amal tuh tekan lagu Britney...I'm not A girl not yet a Woman...Hampeh btul!!



tuuu dia....khusyuk tengah feeling katenyer....hebatkan ..siap ada dua peminat lagik nak bergambar ngan penyanyi nih..kuikuikui...


selepas nyanyi lagi dua tiga lagu, kitorang pun keluar dari K-Box tuh. Actually tempat tuh quite menakutkan, sebab cam ada dua tiga orang pemuda pemudi tengah buat benda tak senonoh dalam K-Box tuh...(aiyoooo.....)

Kitorang berjalan-jalan menuju ke waterfront , still tak tau apa nak buat. Entah sapa yang cadangkan kitorang naik bot penambang...bersiar-siar sekitar sungai ajerk...murah ...RM0.50 jer...(kan..kan..Amal dan Sidin?..hehehe..macamla dioarang baca ....)

Akulah yang jadik mangsa percubaan untuk tukang tanya katanyer..maklumlah aku kan extensive course dialek Sarawak dari green ngan E....

so..this is the picture masa naik bot......dayung..dayung pakcik....hehehe



...kan...dah cakap beta dah terjangkit sindrom pose...sib baik tak buat pose 'Sailormoon'..maunya tak terumbang ambing bot karang...wakaka


aperla budak ni nak tunjukkan...hehehe gelap..jer...sebenarnya time ni still tatau yang kalau pakai flash camera nampak gelap..so kebanyakan gambar terpaksa di delete sebab cuma nampak kaler hitam jerk...huhuhu



pose bersama-sama...dalam bot..besh wei naik bot ...angin pun sepoi-sepoi bahasa








...hmmm totally amazing and beautiful....absolument magnifique !




..strike a pose infront of the Khatulistiwa Restaurant(if i'm not mistaken la..)..sebelah ngan Riverbank Suite and opposite Crowne Plaza...the buildings is so classically intact..tapi tak mampu nak makan kat situh...dah abis buat makan seafood...wakakaka


lepas naik bot tuh...terus pegi kat Crowne Plaza@Parkson, cadangan nak pegi main Bowling...tapi entah napa lane penuh dengan orang-orang berlatih SUKMA katenyer...so just duduk sekejap jer la kat pusat bowling tuh

since tak dapat main bowling...nak pegi tengok wayang ...lagipun cineplex setingkat lebih bawah daripada pusat bowling itu...rupa-rupanya ..cineplex pun dah nak tutup kedai...(aiya..awalnya tutup...bandaraya kah ini???)

so....we decide to lepak-lepak kat waterfront sambil minum-minum katenyer...(aduh...the drinks here is so expensive....RM6 for the Chocolate Shaker...But all I get is Cold Chocolate water...huhuhu)

the night ends very well...and kitorang pun balik ke hotel penginapan....

I was hoping to continue the Nuit D'Amusement on the second day...tapi my mood hilang bila mengetahui si A***A ngan laki tuanya itu pun tag along....bukannya apa...orang dah tak suka kita kan...mestila kita rasa tak selesa....

maybe aku yang terover sensitive....but I cannot forget the looks "eii..ko ni menjengkelkan sangat" from her........

sebab tu aku bersendirian dekat waterfront the next night, konon-konon nak cuci-cuci mata..tapi...aku tak nampak pun eye candies (KK much more easier to spot on)...

hehehe...ada juga Amal ngan Sidin ajak aku sama-sama dorang...aku pun cakap terus terang kenapa aku tak ikut dorang...hehehe...dorang ni concern betul...siap msg lagik nak pastikan aku Ok ke tak...so I reply to them saying that I can handle myself very well....
(thanks jugak sebab Kak Shima ngan Ching pun ada tanya gak napa aku tak ikut...hehehe..aku malas nak tipu..aku cakap yang sebetulnya..but still I'm not revealing that person)

anyway...kadang-kadang kita sendiripun tak sangka kan?...tapi I believe kalau kita cuba layan seseorang tuh dengan baik...kita boleh sebenarnya having fun with that person...tapi kalau kita cuba layan orang dengan baik..tapi still orang tuh tak suka..apa nak di buat....

okla..tuh jerk aku nak tulis......beta nak tengok citer Princess Hours....beta dah jatuh crush dengan putera mahkota itu...wakaka...

c'est tout pour maintenant.............

4 orang telah memberi komen yang sengal!:

kevin christ said...

ayo. jelesnye we ol... bila masa u ol kuar duit p mkn seafood itew... ehmmm still konfius....

kek, ko mo tau ka? si A itew pun dah nengok aku semacam. aku rasa dia meroyan lah...

haruskah aku terlibat sama dalam drama korang berdua?

FAIZUL said...

joey..
ko wat ak jeles..
ak nak sangat g kuching..
lelepak kat saner memalam..

btw..abis lah..
begambo sajer lah skang nih...
expose tahap maksima plak ..

Anonymous said...

oh my oh my. i love kuching! the last time i stayed at crowne plaze kuching the shopping mall was still being renovated. ada supermarket kecil saja dekat bawah tu.

bestnya kbox boleh buat tak senonoh.

AK said...

Nuit D'Amusement konon!
plagiat!
nampak sangat tiru Medley Gila aku!
nak mintak royalti nih...
siap introduce watak2 lagi!
huhuhu

best ke ko nyanyi tu?? nak celen... aku lagu berhenti berharap je... hahaha

aku set je ngan tru,
tru, jom r kita g ngintai joey sama2 kat sana... leh joey bwk g farley.. huhuhu

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .