Wednesday, September 12, 2007

Lagi sekali kena tag...

aduiiinaaa...banyak sangat orang tag aku nih....si green lah, si pejul tu lah...si akak belladonnala(walaupun dia dah delete nama aku dari senarai tag tapi benda yang sama jugakkan yang tag ni...

to think of 8 random facts out of myself, susah la. lagipun kita bukan orang pelik. let's refresh your memory about the tag thingy.....sila ketik sini dan sini

tapi kan untuk tidak menghampakan korang..beta buat la tag tuh.....

sebelum tuh mari kita lihat peraturan tag ya....


SYARAT-SYARAT PERMAINAN TAG:
1. Setiap blogger haruslah menyiarkan peraturan-peraturan ini terlebih dahulu.
2. Setiap blogger harus memulakan dengan menyatakan 8 fakta mahupun minat diri mereka sendiri secara rawak.
3. Para blogger yang terkena tag perlu menulis pada blog mereka sendiri tentang 8 perkara tersebut dan menyiarkan semula peraturan-peraturan permainan ini. Di akhir penulisan, anda haruslah memilih 8 orang untuk dikenakan tag dan senaraikan nama mereka.
4. Jangan lupa untuk meninggalkan komen yang menyatakan kepada mereka bahawa mereka telah di tag dan harus membaca blog anda. selamat mencuba.
(ehsan daripada abe Hijo)


FAKTA RAWAK NOMOR SATU

I have secret passion for cooking. yes, I admit I love to cook. Cuma...hehehe..ada beberapa syarat atau kriteria yang perlu dipenuhi sebelum aku memasak(gitu...). First sekali, kalau nak memasak, aku akan perhatikan keadaan sekeliling. Kalau terlalu menggelikan aku takkan masak (ntah hapa-hapa). Aku juga mesti pastikan semua bahan masakan cukup. And another thing is , aku mesti pastikan makanan tuh berhias cantik jerr... barulah ada feel nak makan... I even go to the length where I arrange the fork and spoon on the table in specific way(ala-ala English kunun)...and choosing the right glasses(and drinks) to match with my food (Mak aku pening kepala tengok aku keluarkan gelas cantik dari dalam kabinet..). I love to be a chef but since I want to have a degree so...cita-cita sebagai chef terpaksa dilupakan..huhuhu..my sisters always said that whenever i was cooking...ada bau wangila....wakaka....

FAKTA RAWAK NOMOR DUA

I can impersonate people very well. Aku pun tatau dari mana aku dapat bakat ni. In fact, maybe I can work in Filem Karya Nusa (FKN). Kenapa plak?...kan FKN tempat orang buat alih suara...hehehe kira aku ni ada bakat jugakla mengalih suara..dan mengajuk gaya orang..tak percayakah? ko tanya si green berapa banyak dah pensyarah dan orang-orang yang telah aku impersonate....(astaga budak ni....patutlah tak pernah dapat dean's list...kuikuikui)..even suara panggilan kat bank ngan pengumuman kapal terbang pun aku bleh buat.....(sure budak ni ada sikit mereng...wakaka)

FAKTA RAWAK NOMOR TIGA

Because I can impersonate people, there's no secret that I love acting. YAP, beta suka berlakon. KaLAU BLEH nak watak jahat...ahaks. lagipun aku rasa seronok bila berlakon..walaupun dah lama tak berlakon.....huhuhu...tapi i'm a good actor...I think so la......hahahahaha

FAKTA RAWAK NOMOR EMPAT

I always blur. Yeap. It's hard for me to understand something and you need to explain more than twice. Aku pun heran. Napalah SI green anggap aku the brain(brain tuh dahla buruk rupanya...hahahah)..padahal aku bukannya tahu pun. Rasanya, hampir semua orang menganggap that I'm a smart guy....padahal mana ada....just common sense jerk yang tinggi. Dengan muka blurr dan naive, macam manala aku bleh di kategorikan bijak....wakaka. but once I've understand whatever the thing is. I can explain it from A to Z. Siap ada penambahan fakta lagi.Sebagai contoh(example katenyer...wakaka), masa kitorang ambik subjek Akaun dulu. Kira aku suka plak ngan subjek akaun ni....disebabkan itu aku terpaksa mengajar beberapa orang pasal akaun...(termasuk si green itu)...wakaka...aku minat lah plak ngan akaun nih...cuma dah terlambat untuk tukar course...hehehehe

FAKTA RAWAK NOMOR LIMA

to think of it, since I was the only son of my family, so I think I'm the brat one. selalu nyusahkan mak bapak. My Sisters semua okay jerk, aku jer lain....And my family know about it. Banyak perkara yang aku buat yang menyebabkan my parents susah hati kerana aku. My wish mesti selalu kena dikotakan, otherwise...it could be the start of a bad things to happen. Tapi, setelah beberapa lama, I learnt to be tolerate and not gonna ask something my parents couldn't afford of. Tapi...kadang-kadang tuh ada jugala....wakakaka

FAKTA RAWAK NOMOR ENAM


if someone give me loads of money, I think most of them would go straight to the skin care products. Yes....joey amat suka skin care products. In fact, my parent know about this habit too. I would spend some times searching for the right skin care products, since if I do not pay attention to my skin, it would break down easily(penuh ngan pimples....arggggh)...there's no secret that I love to frequent shops like Watson or Guardian, just for the sake of browsing the skin care products.

FAKTA RAWAK NOMOR TUJUH

I can spend hours and hours in front of computer. apatah lagi kalau ada internet. sampai besok pagi pun still melekat depan komputer. Kalau dah betul-betul penat sangat dan mengantuk, barulah aku move away from my laptop. Macam-macam bleh buat dengan laptop ni...salah satunya..adalah..update blog...hihihihi

FAKTA RAWAK NOMOR LAPAN

I can handle kids very well.aku pun tatau sebenarnya kalau bebudak kecik ni mesti suka ngan aku. Tengok ajerla anak-anak buah aku. Hampir pengsan aku dikerjakan oleh mereka.(Dorang takut ngan adik aku...garang..wakaka)..Maybe sebab aku tak pukul budak...lagi satu kalau ada bebudak lain pun....dalam masa sekejap jer dah bleh mesra ngan gue(Kecuali kes TEGAR)...kan...aku ni dah macam budak-budak plak....In fact, anak-anak buah aku panggil nama aku sasuke hati jerk....hingga mak aku pegi sound diaorang....so...terpaksala dorang panggil aku Abang A***...hehehehe


WOKEH...BETA DAH SIAP...dan BETA ACTUALLY MALAS NAK TAG ORANG...SEBAB KEBANYAKAN ORANG SEMUA DAH KENA TAG...LAGIPUN..GUE...SERIK....ANYWAY NI SENARAI MEREKA YANG BERTUAH....

1)Bayau(you are lazy to update....hehehe)
2)Teddy bEAR kaler hijo....(saja...wakaka)
3)Rakuten....(mesti tak buat...saja penuhkan kuota..wakaka)
4)iNCIK kAMal...(aku tau ko blum buat tag...so ambik kesempatan double tag..wakaka)
5)Sobri...hahaha(sebab ko belum buat tag si green..so aku just follow suitla...hehehe)
6)abe Kuden..bleh nggak?
7)Khairi...lama tak dengar pasal kamu ya
8)Daffie.....MY sweet big brother....:)

Ya udah...harus kalian semua kerjain tag itu....gue harus langsung ke kamar mandi. oh ya sebelum gue lupa..gue kepingin banget ucap SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN AL MUBARAK dan SEMOGA DAPAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DENGAN HATI YANG TENANG DAN TAKWA.

SEKIAN, Terima Kasih...

1 orang telah memberi komen yang sengal!:

kevin christ said...

all the habits i true. mr green admit it. everyday i c u do the same. but actually there is some more. hehehe. watever u r? i love 2 b ur fren

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .