Tuesday, November 20, 2007

A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS

Hari ni memang agak tak bertuah bagi diri aku. Something was happening ...and it's not in a good way actually. Today, in desperation...I was trying to borrow a ride from one of my colleague. He's not exactly E but this other person wiling to lend his ride for me. I need to go out...and it's matter of life and death if i'm not out...So important!!

The first thing that hit me today is I didn't wear any helmet, so I can't go out because the guards tahan aku depan pintu gate.... So dengan muka yang bengang ..aku kembali ke kolej mencari helmet..trying to find E just to borrow helmet..tapi dia pulak takde....

So I grab jer helmet sesapa entah dekat parking motor ..I just want to borrow for a mere 10 minutes only.....Urgent sangat!!! And that helmet is so content with not so good odour...aiyooohhh.............

After dah keluar tuh, and buying some foods later....aku pun dah nak balik...then I realise that the motor's key is not in my pocket! S***! So aku pun kembali ke pasaraya tadi looking for the whole damn key, berpusing-pusing sekitar pasaraya itu..and I can't found any !! Terasa panik dan cemas almaklumlah itu kan kunci orang..and how I'm supposed to tell the owner that the key was lost? and when I'm panic and cemas, I tend to sweat more and use my energy a little bit higher

Nasib baik, security guard pasaraya ngan akak petugas tuh tolong jugak carikan.. Aduh!! Felt really helpless sekarang....

Setelah sejam lebih wandering around kat pasaraya macam orang gila.....I gave hope. I go back where I park the motorcycle and determine to call one of my friend to help me... Bila aku sampai jer kat tempat di mana motorsikal tuh diletakkan...entah tanpa sengaja aku ternampak sesuatu kat bawah motorsikal itu...Thank god it was the key!!!

Kan....pusing-pusing cam orang bodoh and sengal pergi cari kunci kat dalam pasaraya ...rupa-rupanya dia ada kat bawah motor..Cesss!!!!!

So since it was actually dah lambat sangat ..sebab aku janji nak pinjam setengah jam jer....(ni dah lebih sejam ni...hehe)..I quickly made my way to college back

Masih ingat lagi helmet yang aku rembat tadi?...Hahaha..Tuan dia datang mencari.....Siap mengadu kat pak gad ngan akak gad lagik....sib baik dorang dua tuh sporting gila ...hehehe and tuan punya helmet pun jugak....baik and tak marah aku!!(Minta maaf ya....kerana ter'rembat' helmet awak....Itu memang salah saya sebab tak minta izin...terima kasih sebab bagi pinjam ngan tak marah saya.... :) )

So..aku sampai kat kolej dengan keadaan letih dan tak bermaya...aku pun cuma bergerak balik ke bilik aku dan aku tidak mempunyai mood untuk meneruskan kerja di lab pada hari ni...

Did I learn my lesson?

Yes ...and no...hahahahaha

Oklah...barulah aku merasakan bahawa betapa susahnya kalau kita hidup tanpa membuat connection yang baik dengan orang...If I have maintain my good connection and tak selalu sangat bersendiri I might get to borrow motorcylce right from the first semester lagi!! (Ermm tak tahu cam mana nak explain tapi pada yang pernah masuk kolej tuh tahula kan...)

Well it's too late now and please don't tell me that I still can make good connection...I'm just good with everyone ..but not sampai ke tahap that I can borrow anything from them!!..Itu perkara susah bagi aku! That was something that I regret now


Oklah I got to go to take shower..and immerse myself watching Spa Q....(hahahahahaha... ...don't know why this series have got my attention...probably the girls and those hairs!!! and mudah ditengok secara online!!.......hehehehe(yeah ..sometimes the other side can pull my attention too..)


Nice day everyone!

6 orang telah memberi komen yang sengal!:

azman | athena said...

aku juga pernah melalui masa2 macam tu..nak cepat tapi ade je benda hold back..time dah lepas tu, relief nye tak ingat...tak nak lalui lagi..huhu

AK said...

uhuhu... slamat ko bukan lemony snicket... kalo tak lagi unfortunate la ko...

Amirul Idham said...

benda yang aku paling benci terjadi pada aku..
mencari benda yang hilang padahal benda tu ada depan mata je...

Joey said...

athena....betul ..tak nak lalui lagi benda2 cam ni..masalahnya..benda-benda camni selalu terjadi ngan aku...hehehe


kamal......aku bukan lemony snicket yang tak comel itu...aku sangat comel..wakakaka

aremierulez....tulah kan...aku ni kira clumsy la jugak...ehehe

aria ayumi said...

adehh. punya la carik kunci bagai nak rak, rupanya bwh moto je. huhu. sangat sadis. kite pun bese jadik camtu gak :p

Joey said...

aria....sadis tak sadis..sampai sekarang aku ada sikit fobia nak pinjam motor orang...

tapi kalau dah kaki keluar tuh...tetap jugaklah nak keluar ..nak tengok hutan bandar katenyer..hihihi

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .