Saturday, November 10, 2007

WHEN THREE IS NOT A CROWD

Tiga angka yang ganjil... ia bukannya genap...tapi boleh juga di panggil sebagai nombor perdana.

Ada pepatah London mengatakan one is such a lonely , two just a couple and three is a crowd. Maybe aku salah...sesapa yang tau tolong betulkan ek...........

Kadang-kadang tiga menjadi seronok. Tiga ..banyak perkara yang sungguh menarik. Keseronokan tiga itu menjadi satu kegembiraan yang menyinari jiwa. Ada sahaja yang lucu dan sinis apabila tiga ada .

Namun, ada masanya tiga menjadi hambar. Tiga bagaikan berpecah.Tiada sebarang anekdot jika tiga tidak bertemu.


Ada kalanya agak sukar bagi satu cuba mengikuti rentak dua. Dua bagaikan harmoni dan syncronize dalam langkah. Menyebabkan tiga terasa tak begitu serasi. Terkejar-kejar satu cuba memahami dan menelusuri apa yang dua maksudkan.

Hasilnya?..satu jadi hipokrit. Cuba menjadi serasi walaupun sedar peranan yang dimainkan adalah tidak signifikan dengan dua yang ada. Satu jadi malu...terasa hina kerana terpaksa memendam perasaan dengan dua. Menyebabkan keharmonian tiga tergugat.

Mungkin benar kata Acha Septriasa...dua itu lebih baik. Satu lebih suka dua. Mudah untuknya menelusuri . Senang baginya untuk memahami. Terasa besar peranan yang dimainkan andai dua sahaja..berbanding tiga.

Bukanlah tiga itu tidak menjadi keutamaan...kadang kala tiga menjadi tak seronok.

9 orang telah memberi komen yang sengal!:

aremierulez said...

tengok keadaan juga..
kdg2 bertiga itu seronok dan kdg2 tidak..

seorang lelaki yg di gilai oleh 2 perempuan..pasti seronok.tp kdg2 boleh jadi tak sronok juga..

tapi kalau threesome...ha..ni comfirm seronok...hehe

joey said...

aremierulez---glup..... threesome la plak..

err...er...itu dah jauh sangat ..hehehe

^::redZ-Ziaf::^ said...

bedua adalah lebih seronok bg ku

tapi kalo betige... kene yg masuk kepale bru best.... kalo idak, jadilah seperti ape yg ko dok citer

tapi, cinta 3 segi adalah sangat tidak seronok....!!! huhu...!!

i miss my best childhood buddies... we were great when there are 3 of us

u just be ur self ayte... keep it chillin

azrul said...

kadangkala berdua pun penuh masalah, hanya diri sendiri yang mampu membahagiakan..

leave me alone. heh.

truanta said...

yap bertiga memang x menyeronokan...
ni cinta tga segi ker...heheheh!!

joey said...

redziaf-bukan tak masuk...cuma kengkadang saja tak syncronize

azrul- suka alone jugak...tapi kengkadang kita perlukan kemeriahan dan keriuhan ..

truanta- glup....sorry...wrong guess

aria ayumi said...

klw bertiga, kite lebih suka mendengar dari bercakap. tp, klw berdua, kite suka bercakap dari mendengar :)

athena said...

aku rasa Acha lupa kot, walaupun berdua lebih baik..tapi kan selalu apabila berdua, pasti wujud yang ketiga..hahaha..jadi bertiga lebih baik..

bertiga dengan mu, pasti lebih baik..ekeke

Sometimes.. said...

3 are stronger!

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .