Saturday, November 01, 2008

TENTANG MEREKA ON THE OTHERSIDE

Walaupun aku baru beberapa bulan on the otherside, orang kata tak cukup lagi pengalaman untuk hidup di sini, but there's something that I notice...tentang mereka-mereka di sini. Mungkin bagi mereka itulah kebiasaannya, tapi bagi aku it's different. Nak kata pelik..taklah pelik sangat...tapi bagi aku ..hairan sungguh....antaranya:-


a) Mereka di otherside gila shopping
Serius aku tengok. Mana-mana jer aku tengok tak pernah mereka-mereka ni tak beli apa-apa.Masa aku kerja dekat kedai baju dulu, tak pernah aku tengok orang beli baju sampai 500 - 700 ringgit. Mungkin aku kebaruan, atau jakun..tapi 500 - 700 ?? ermmm...tataula...aku pun rasa-rasanya dah nak terikut kot...hahaha. Lagi satu, whenever I come to the big big supermarket, macam Tesco ker, Giant ker, Carre Four ker...tak pernah aku tengok orang beli dua tiga ketul barangan (macam aku..hehehe)...semuanya berbaris dengan troli penuh. Wow...orang-orang kat otherside ni memang banyak duit ek...beliiii saja... Suasana ni bukan diperhatikan di setiap hujung bulan atau awal bulan....malah hari-hari (motif aku selalu gi supermarket beli dua tiga ketul ajerk)...Tak pernah sekalipun aku pegi, cashier tengah relaks2...macam kat kedai runcit dekat ngan rumah aku(siap tengok astro lagi..)...Nampaknya tak dapat lah nak kerajaan laksanakan kempen berjimat cermat ...ahaha....ekonomi jatuh ker naik ker......membeli belah tetap sakan bagi dorang


b) Mereka kat otherside tak pandai sangat guna mesin
Oppss.....mintak ampun bebanyak ek.... bukan per..macam2 mesin aku tengok kat the otherside ni...tapi sesetengah mereka kat sini macam tak pandai guna mesin!!!... For your information, mesin yang ada tuh adalah supaya kita dapat menjimatkan masa ...Bukannya tempat untuk kita membaca...Kenapalah orang tak boleh nak guna mesin2 ini paling lambat pun seminit dua???
Perluker nak membaca arahan kat skrin sepuluh minit sedangkan orang kat belakang dah semeter panjang barisannya??


c) Mereka kat otherside suka buat family outing
Okayla kan....ini antara salah satu kebaikan mereka-mereka di sini. Pegi mana-mana , mestilah satu family di bawak. Pegi shopping pun , ngan baby cute tak sampai setahun pun bawak berjalan. I guess orang kat otherside ni memang suka jalan-jalan. Kalau kat rumah mungkin rasa sempit atau pun panas. Cuma, kadang-kadang time-time tertentu tak payahlah bawak anak2 ni. Contoh time membeli belah kat pasar raya , kalau baby2 atau budak2 ni tak meragam ..ok jer...tapi bayangkan ..mak sibuk beli barang..anak menangis nak itu...yang sorang lagi berlari entah ke mana....tak ke susah tuh..anyway..dependsla .....


errrm......sebenarnya banyak lagi....tapi aku tengah perhatikan sedikit demi sedikit. Well..orang kata, kita kenalah pandai menyesuaikan diri hidup di tempat orang kan....

2 orang telah memberi komen yang sengal!:

Amirul Idham said...

apa maksud kau dgn mereka yg berada di otherside ni?

ape maksud otherside nih sebenarnye?

Joey said...

otherside is kawasan di mana aku berada sekarang......otherside ni sebenarnya merangkumi semua dari hujung atas sampai hujung bawah....

tapi aku skrg citer pasal otherside tengah...area di mana aku berada :)

tak faham jugak?


hahaha

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .