Sunday, March 18, 2012

Tidak Suka/Selangkah ke Belakang!

Acap kali kita dengar orang tak suka itu, tak suka ini. Saya pun sama. Saya tak suka itu, saya tak suka someone that is sooo positive and he/she try to infect us with the positivity, dalam tak sengaja cuba merendahkan kita yang kononnya hidupnya oh so well intact. Ok, itu hanya satu contoh perkara yang aku tidak suka.

Tidak suka bukan bermakna anda benci. Benci, satu perkara yang dahsyat. Sementelahan pula, apabila benci, kita sanggup berdendam dan melakukan apa saja demi kepuasan nafsu hati kita. Tidak suka is more likely that someday, after we experienced it, or even know it, we might be suka. Sebab itu ada peribahasa melayu kata, tak kenal maka tak cinta.

Pada masa sekarang, saya cuba untuk mengatakan saya ada banyak benda yang saya tidak suka. Antaranya ialah, buat masa sekarang, saya terpaksa mengambil satu langkah ke belakang. It's not that easy, especially when everyone thinks of you as the most likely to be successful in life. Kadang-kadang kita terfikir, mungkin lebih baik menjadi mereka yang tidak diletakkan harapan. Itulah, walaupun tidak suka, namun ia bukan bermakna saya putus asa dengan kehidupan. I might have share of ups and downs in my life, but giving up on my life when I'm still living is not the option.

Owh, saya sudah lama tiada update. Jadi, apakah benda yang anda tidak suka?

2 orang telah memberi komen yang sengal!:

Asrul "iLham" Sany said...

as long as you're happy, that's what matters aite? :D

Joey said...

yes. but you wouldn't be happy if you have to deal with things that you dont like.

Happy is subjective, we can always fake happy, but deep inside mind, the things that you dont like still linger around kan?

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .