Thursday, April 12, 2012

Seeing Yourself!

Kita selalu dengar ungkapan klise ini, cerminlah dulu diri sendiri sebelum mula nak mengutuk/mengata seseorang. Atau ada juga yang mengatakan sebelum mengatakan sesuatu yang buruk pada orang lain, lihatlah cermin dulu, mana tahu ada ternampak kekurangan anda di sana sini, cuba perbaiki dahulu. Lebih kuranglah ayatnya. Memang betul pun kan always di dengar?

But the truth is, cermin atau dalam bahasa londonnya mirror nowdays sudah tak boleh dipercayai lagi. Cermin pun sudah pandai menipu diri anda. Sudah menjadi cermin sakti permaisuri jahat yang cuba membunuh Snow White. Tak percaya? Cuba lihat berapa ramai mereka-mereka di mukabuku yang bergambar di hadapan cermin. Mostly believe that they look good on mirror. Even orang yang menulis ni pun percaya (lol!). Cermin di masa sekarang hanya menunjukkan rupa yang indah, wajah yang tampan dan diri yang hebat, jadi bagaimana pula hendak mencari kekurangan diri dengan melihat ke dalam cermin?

It happens to me one day. Secara tidak terfikir pun oleh akal. Saya terswitch my laptop punya webcam and I didn't know it was on. So there it was, recording everything that I do, for the whole night. The next day, baru realize I was ala-ala mcm dlm candid camera rancangan realiti MTV when I see back what was recorded. The result was, is that me??? I didnt think that I walk, the way I behave was the way that I see on the screen. Seriously, is that what people see of me when they saw me?

Ok, i need to do that more, supaya boleh perbaiki mana-mana yang which I think ridiculous. Mungkin sekarang rakaman is something that I believe cannot lie berbanding cermin. Tapi, dunia semakin cepat bergerak, maybe I was wayyyyyyy behind since semua orang dah comfortable depan camera, I still need time to adjust myself.

Merapu-rapu setelah lama tidak merepek di sini. LoL.

3 orang telah memberi komen yang sengal!:

NUke_Rude said...

wah! macam best je boleh tgk perlakuan diri sendri smula, tanpa menyedarinya terakan terlebih dulu :P


sonoknya ade webcam :D

haha!

Ri said...

candid cam :)
u didn't know u were being recorded so it is u at ur most natural, so it must be true.

nk tgk leh? hehe

Joey said...

i already delete it.

it's such a pain watching myself. LoL.

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .