Monday, February 04, 2013

Perbandingan!

Hai everyone. Masih belum terlewat (atau memang sudah lewat pun) untuk mengucapkan selamat tahun baru. Semoga tahun ni memberi harapan yang baik untuk anda semua. It seems a little bit busy, with course that I have to attend (that will take half of this year), but I feel good.

Perbandingan. Comparation. Ada kala kita terfikir, kenapa hidup kita tak sebaik dia yang kita lihat? Grass will always greener on the other side, no matter how carefully we trim it. Dan adalah satu konsep yang salah, bila perbandingan dibuat kepada mereka yang certainly di bawah standard anda. I mean if I am a rich guy, buat apa aku nak bandingkan diri aku dengan orang miskin? Selalunya bila perbandingan, mestilah orang tu lebih baik dan lebih kaya serta lebih hensem dari saya. Perbandingan dengan yang di bawah standard anda are totally not acceptable.

Sebab tu konsep bersyukur menggunakan perbandingan dengan yang bawah standard adalah sometimes tidak berkesan. For me, it wont work. I have what he/she dont have, buat apa nak banding2 dan berasa jealous?

The best way is just to ignore whatever person that come by, tidak terlalu berfikir sangat dan at the end of the day you just want to make yourself happy. Sekian, merapu di awal tahun. LoL.

0 orang telah memberi komen yang sengal!:

 
Copyright Joey Yang Sengal!! 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .